Összes oldalmegjelenítés

2012. augusztus 18., szombat

Multifunkcionális medence

Mivel viszonylag nagy a műhelyem tetőfelülete ezért csináltunk egy víztározót, hogy a tetőről összegyűlő vizet hasznosítani tudjuk. Ebből szoktunk öntözni, a gyerekek nyáron rengeteget pancsolnak benne... a télen több helyen is megsérült a tófólia és a lyukaknak csak egy részét találtam meg így a víztározót nem tudjuk használni. Már korábban is gondolkoztam, hogy egy kicsi medencét kellene készíteni a műhely mellé. Nálunk kissé összekeverednek a dolgok, ha pl. nagyon hideg van a műhelyben akkor elég gyakran lehozunk munkákat a lakásba is, de ha vendégeink jönnek és nem egy család, hanem mondjuk 30-40 fő akkor őket a műhelyben szoktuk vendégül látni. Egy kis darabot lekerítettem amiből szauna lesz és ehhez mindenképp kellett volna egy merülő. Így, hogy a víztározót sem tudjuk használni, egy kicsit nagyobb lesz a medence ami merülőnek is jó lesz, a gyerekek is pancsolhatnak és víztározóként is tudjuk használni. 


A mai szakemberekről nem túlzottan jó a véleményem, azt hiszem amit csak lehet túl bonyolítanak. Ha drága anyagokat használsz nem tűnik fel, hogy a munkabérrel kapcsolatban is vastagon fog a ceruza. 
Ennek a "zsalunak" az anyagköltsége kb. 0 forint, volt egy 66cmx195 cm farost lemez, felszeltem csíkokra, tűzőkapoccsal összetűztem és nagyjából beállítottam a  helyére. Az első keverés betonnal rögzítettem belülről, kívülről pedig téglákkal és földel. Néhány cm beton után bekerült az acélháló aztán jöhetett a többi beton.



Mivel a szélére jön a függőleges rész betonozása annak nem kell annyira simának lenni. 



Rákerült az acélháló amit egy kicsit lekocogtattam és a maradék betont még felraktam, hogy jobban rögzítse a hálót. 


A beton öntözése számomra eléggé nehezen érthető, a gyakorlat az, hogy elkészül a betonozás és utána a beton jellegétől függően egy-két hétig öntözni szokták. Ha van egy jó meleg napsütéses nap öntözés után egy órával már nagyon kevés nyoma marad  víznek ez egy felesleges pénzkidobás, sokkal ésszerűbb letakargatni a betont. Ilyenkor is igényelhet egy kis plusz vizet, de csak töredékét mint az előző esetben.


Ami a fólia alatt látszik vízcsepp ez is és még jó sok a levegőbe távozott volna...

Folyt.köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése