Összes oldalmegjelenítés

2012. október 8., hétfő

Kosárfonás rejtelmei

Lehetőségem adódott, hogy 2 napos kosárfonó tanfolyamon vegyek részt. A Gyermekek háza szervezésében hozzánk nagyon közel Győrújbaráton az Apor üdülőházban. Szilvi barátnőm szervezkedett Tényőn, így kerültünk be a képbe mi is (meg Tényőn mindenki aki eljött :)). Péntek este 6-kor kezdődött, és vasárnap este 6-ig tartott. Pénteken csak elkezdtem egy kosárkát, amolyan pogácsát kínálósat :). Az aljával kész lettem és elkezdtem az oldalát amikor már összefolytak előttem a vesszők (éjjel 11 felé) akkor már jobbnak láttam hazamenni aludni egyet. Szombat reggel 8 körül odaértem és pár óra alatt (!) befejeztem a kiskosaram!



Itt már a leszegést csinálom, a kosár közepén nehezék van, nem dekoráció :).


Ezt a képet küldtem haza a családnak mikor elkészült az első produktum!


Itt a tényői csapat egy része, az asztalon a "nagy" kosaram kezdeménye látható.



A vesszők mérete és sokasága talán megmutatja, hogy nem is olyan egyszerű ez a kosárfonás!


Leszegett, fül nélküli kosaram.


Ennyi a hétvégi termés.

És most még néhány szó a tanfolyamról. Többen voltak akik már visszajáró tanítványok, nekik minimális segítségre volt szükségük, minket abszolút kezdőket Pokorádi Ági (waldorfos szülő meg miegymás) vett a szárnyai alá. Azért én bánom, hogy tényleges elméleti "oktatás" nem volt, bár Ágival folyamatosan beszélgettünk és rengeteget tanultunk tőle. Az az igazság, hogy a férfiakból úgy kellett kiimádkozni az információkat. Ha kérdeztem válaszoltak, de ha nem...
Ezen kívül dicsérő szava csak az Áginak volt. Na nem panaszkodom tovább, összességében jó hangulatban telt ez a hétvége és tényleg sokkal gyarapodott a tudásunk. Egy dolgot meg is osztok veletek!
Ha régi, beszürkült fonott kosaratokat forró citromsavas (ecetes) vízben átsikáljátok visszanyeri a színét, olyan lesz mint új korában :)! 
Amíg én kosarat fontam addig Péter sütött-főzött.
Szép napot mindenkinek!
Eszter'




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése